Projekt
Renovering av Skeppsholmsbron
Skeppsholmsbron, belägen i Saltsjön, sträcker sig mellan Blasieholmen och Skeppsholmen och utgör en viktig förbindelse till Skeppsholmen och Kastellholmen, som annars endast kan nås sjövägen. Bron har en mittdel för enkelriktad fordonstrafik och två gångbanor på vardera sida om körfältet. Bron, ritad av Gustaf de Geer, stod färdig år 1861 och...
Kajrenovering i Norrtälje
Peab har fått uppdraget av Norrtälje kommun att renovera kajen längs anrika Societetsparken i Norrtälje.
Vaxholms kaj
Peab har fått uppdraget att bygga om Vaxholms kajer. Beställare är Vaxholms stad och kontraktssumman uppgår till 116 miljoner kronor.
Kajrenovering vid Söder Mälarstrand
Peab Marin har renoverat en del av kajen längs Söder Mälarstrand i Stockholm. Muddringsarbeten i spontlinje, 72 meter planspont/kanalspont längs befintlig kaj, stålarbeten under vatten, förlängning av befintlig 800 bredavlopp, stålledning under befintlig kaj genom ny spont. Förlängning av befintlig 300 dagvatten stålledning under befintlig...
Klara Mälarstrand
Vi renoverade kajen intill Stadshuset lagom till Stadshusets 100-årsjubileum sommaren 2023. Efter reparationen bedöms kajens livslängd att ha ökat med minst 30 år. Kajen vid Klara Mälarstrand förnyades under 1960-talet i samband med ombyggnaden av trafikplats Tegelbacken.
Sjömätning i Vättern
Peab Marins sjömätare ska på uppdrag av Sveriges geologiska undersökning (SGU) kartera ett flertal områden i Vättern med multibeam och sedimentekolod. Projektets huvudsakliga mål är att avgöra vilka källor som bidrar mest till föroreningsproblematiken i Vättern.
Råvattenledning Trollhättan
Projektering av ny råvattenledning om cirka fyra kilometer till det nya vattenverket i Trollhättan. FAS 1.
Sjömätning i Hjälmaren
Peab Marins sjömätare ska på uppdrag av Örebro kommun mäta in Hjälmarens skärgård. Sjöfartsverket ska göra en nödvändig uppdatering av sjökorten som är över hundra år gamla och till stor del bygger på gissningar.
Oaxen, Mörkö
Ombyggnation av båtbrygga. Bryggan är grundlagd på slagna rälspålar som är korroderade. Peab Marin åtgärdar bryggan för ytterligare 50 års livslängd. Nya pålar och ett nytt trädäck ska byggas efter rivning av den befintliga konstruktionen.
Sluss och klaffbro, Södertälje kanal
Slussen i Södertälje är Nordens största handelssluss. Ombyggnaden av slussen ingår i Mälarprojektet vars syfte är att förbättra sjösäkerheten och tillgängligheten i de allmänna farlederna genom Södertälje kanal. Genom att förbättra infrastrukturen för sjöfarten på Mälaren kan även de hårt belastade järnvägen och vägnätet avlastas.